CRM Manager

CRM Manager

XXL er verdens raskest voksende sportskjede. Forretningsideen er enkel: Stort utvalg, kjente merkevarer og XTRA XTRA lave priser! Vi skal nå ta steget ut i Europa og fortsette reisen som har gjort oss til Nordens største sportskjede. Derfor trenger vi flere flinke folk med på laget. Er du en av dem?

XXL skal optimalisere en sømløs reise for kundene fra butikk til nett. Vi skal ta en ledende digital posisjon i møte med gjestene våre.  Våre gjester er opptatt av å få de beste produktene og de beste tjenestene vi kan levere - i den form gjestene ønsker. Våre gjester er opptatt av å få tilgang til de beste merkevarene, opptatt av å bli sett og belønnet, opptatt av å oppleve produkter og tjenester og opptatt av å få tilgang når det passer dem. Du er CRM-eksperten som ser mulighetsrommet i dag og inn i fremtiden. CRM-eksperten som kan retail, netthandel, har utpreget digital kompetanse og er en naturlig lederskikkelse.

Ansvarsområder/arbeidsoppgaver
  • Være premissleverandør for hvordan CRM-arbeidet i XXL skal bygges opp
  • Utvikle, implementere og vedlikeholde CRM-systemet
  • Planlegge og gjennomføre alt CRM-arbeid på strategisk, taktisk og operativt nivå
  • Planlegge og gjennomføre kampanjer og markedsaktiviteter i samarbeid med interne og eksterne leverandører
  • Overvåke og analysere respons og kampanjeeffektivitet og iverksette nødvendige tiltak i samarbeid med interne og eksterne leverandører
  • Utvikle og optimalisere «gjestereisen» i butikk og nett, med fokus på å skape sømløse synergier. Automatisere og digitalisere
  • Pilotere, teste og måle CRM-aktiviteter
  • Utvikle og optimalisere verdien av gjesteopplevelsen og skape lojale gjester
  • Ansvar for å koordinere læring og dele erfaringer knyttet til CRM-arbeidet med kundeservice, markedsavdelingen og varehusene
  • Arbeide tett med systemutviklere/-ansvarlige i XXL for kvalitetssikring av funksjonalitet og utvikling
  • Jobbe etter og utvikle «Beste praksis»
  • Bygge videre på XXLs vinnerkultur
Kvalifikasjoner
  • Erfaring fra liknende stilling, knyttet til varehandel/retail eller netthandelbaserte selskap
  • Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis Master nivå (Relevant realkompetanse kan kompensere for mangelfull formell kompetanse)
  • Inngående erfaring med digitaliseringsprosesser og er en utpreget CRM-ekspert
  • Erfaring fra og kompetanse om markedsføring i digitale og sosiale kanaler
  • CRM-erfaring drevet frem innsiktsdrevet, metodisk og segmentert gjennom alle salgs- og markedskanaler (omnikanal), for å verdiøke kundebasen mest mulig
  • Kan vise til dokumenterte resultater knyttet til økt kundelojalitet
  • Erfaring med å definere forretningsmessige krav og lede implementering av kunderelaterte systemer
  • Erfaring fra automatiserte markeds-/salgskampanjer og triggerbaserte markedsaktiviteter
  • Troverdig diskusjonspartner gjennom personlighet og faglig forankring
  • Har genuin CRM-faglig interesse og defineres å være i forkant digitalt
  • Jobber svært planlagt og strukturert uten at dette hindrer farten
  • Er en god relasjonsbygger og sosialt tilpasningsdyktig
  • Jobber selvstendig, men deler kompetansen med andre
  • God tall-, analyse- og teknisk forståelse. Sterk på kvalitativ og kvantitativ analyse
  • Det er en fordel at du selv er aktiv og driver med sport
Personlige egenskaper
  • Sterke lederegenskaper
  • Analytisk
  • Strukturert
  • Målbevisst
  • Handlekraftig, offensiv og initiativrik
  • Stor gjennomføringskraft
  • Nysgjerrig
  • Ser løsninger der andre ser problemer
  • Forretningsorientert/kommersiell
  • Robust
  • Stor arbeidskapasitet
  • Høyt tempo/effektiv
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, norsk/engelsk
  • Tenker strategisk og taktisk
  • Selvstendig/tar ansvar
  • Sosialt tilpasningsdyktig
 
Vi tilbyr
  • Selvstendig og ansvarsfull stilling i Nordens største sportskjede
  • En del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner, karrieremuligheter
  • Viktig rolle når strategier legges og hvor du er CRM-eksperten i selskapet
  • Arbeide i en bransje du brenner for
  • Svært dynamisk ledelse i et ungt, levende og hardt arbeidende miljø
  • Konkurransedyktige betingelser
Arbeidssted
  • Flotte lokaler i Alna Senter, Strømsveien 245
  • Kort vei til offentlig transport
  • Noe reisevirksomhet
 
 
 
 


Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: Snarest