Konseptutviklere

Konseptutviklere

VG Annonse søker etter to nye konseptutviklere som skal styrke Schibsteds service overfor annonsørene. Vi ønsker at konseptutviklerne skal synliggjøre Schibsteds kommersielle muligheter. Som konseptutvikler vil du sette deg grundig inn i annonsørenes forretnings- og kommunikasjonsutfordringer gjennom innsiktsbaserte kunde- og markedsdata. Du vil jobbe med alle Schibsteds medier, med mål om å gi annonsørene kommersielle løsninger med god ROI. Det blir konseptutviklers oppgave å utvikle kommersielle konsepter og pakkeløsninger i tråd med VGs og Schibsteds mulighetsrom. 

Er du klar for en utfordring i et kompetent, konkurranseorientert og endringsorientert miljø? Har du stor forretningsforståelse, er sosial og utpreget digital? Om du i tillegg mener å være et kreativt talent, kan det være deg vi er på jakt etter.

Ansvarsområder/arbeidsoppgaver
  • Konseptutvikleren deler sine ressurser mellom salgsteam (70%) og produktteam (30%)
  • I samarbeid med salgs- og produktteam være ansvarlig for å utvikle helhetlige medieideer og løsninger for kundene
  • Utarbeide Norges beste presentasjoner til kundemøter gjennom høy innsikt om kunde og bransje - skape den gode historien
  • Delta aktivt i kundeprosesser og kundemøter
  • Bli en uvurderlig bidragsyter for salgsteamet gjennom pitcher og utvikle kommersielt gjennomførbare konsepter for å nå salgsmål
  • Designe annonser og mockups/skisser for annonsørene, som er skalerbare for resten av teamet
  • Dele innsikt og være rådgiver for kunder og selgere i annonseavdelingen
  • Være produktekspert i salgsteamet og bidra til økt kompetanse i teamet - kompetanseoverføring
  • Aktiv deltagelse i konseptutviklerfora bestående av andre som jobber med kreativt salg/konseptutvikling i VG (in house reklamebyrå, videoprodusent, etc.)
  • Optimalisere produktstøtte til alle salgsteamene i tråd med salgsstrategier 

  • Være en viktig deltager i utarbeidelsen av produktstrategien for VG og Schibsted-konsernets digitale annonseprodukter
Kvalifikasjoner
  • Høyere relevant utdannelse, minimum Bachelornivå
  • Relevant bransjeerfaring, gjerne fra liknende stillinger hos annonsør, medie- eller reklamebyrå
  • Erfaring med å gå inn i mulighetsrom hvor initiativ og kreativitet, sammen med god forretningsforståelse, har gitt gode resultater
  • Troverdig diskusjonspartner gjennom et kreativt tankesett med faglig forankring
  • Genuin interesse for markedsføring og kundekommunikasjon
  • Digital bakgrunn med kompetanse og interesse for alle typer digitale flater og plattformer
  • Erfaren bruker av Power Point, Keynote, Photoshop el.
  • God tall-, analyse- og teknisk forståelse. Sterk på kvalitativ og kvantitativ analyse
  • Jobber svært planlagt og strukturert, uten at dette hindrer farten eller kreativiteten
  • Uredd og kan utfordre sementerte sannheter, med et analytisk og dokumenterbart utgangspunkt
 Personlige egenskaper
  • En svært god relasjonsbygger og sosialt tilpasningsdyktig
  • Initiativrik
  • Strukturert
  • Kreativ
  • Løsningsorientert
  • Høyt tempo
  • Nysgjerrig
  • Selvstendig
  • Endringsvillig
  • Tenker strategisk og taktisk
  • God skriftlig -og muntlig fremstillingsevne
 Vi tilbyr
  • Stillinger i Norges største mediehus
  • Et mediekonsern som viser vei og ligger i front internasjonalt
  • Et miljø preget av høyt prestasjons- og presisjonsnivå
  • Nøkkelroller med gode utviklings- og karrieremuligheter i  Norges største mediekonsern
  • Sentrale og synlige roller i VG, med store påvirkningsmuligheter for å gjøre VGs og Schibsteds attraksjon i markedet enda større
  • Varierte, utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver
  • Sentral beliggenhet, midt i sentrum
  • Nye og moderne lokaler
  • Kantineordning
  • Konkurransedyktige betingelser og personalgoder
Arbeidssted
  • Nyoppussede og moderne lokaler i Akersgaten 55
  • Kort vei til offentlig transport


Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: Snarest