Konseptutvikler

Konseptutvikler

Er du en dyktig kommunikator og et kreativt talent som kan lage Norges beste presentasjoner?
 
Er du i tillegg en som ser kommersielle muligheter der andre blir blanke i blikket? Da skal du jobbe i FINN.
 
FINN søker etter en ny konseptutvikler som skal styrke Schibsteds service overfor annonsørene. Konseptutvikleren skal synliggjøre FINN- og Schibsteds kommersielle muligheter. Som konseptutvikler vil du sette deg grundig inn i annonsørenes forretnings- og kommunikasjonsutfordringer gjennom innsiktsbaserte kunde- og markedsdata. Du vil jobbe med alle Schibsteds medier, med mål om å gi annonsørene kommersielle løsninger med god ROI. Det blir konseptutviklers oppgave å utvikle kommersielle konsepter og pakkeløsninger i tråd med FINNs og Schibsteds mulighetsrom. Vår nye konseptutvikler blir en del av teamet FINN Motor.
 
 Ansvarsområder/arbeidsoppgaver  
  • Designe annonser og mockups/skisser for våre annonsører 
  • I samarbeid med salgsteamet, være ansvarlig for å utvikle helhetlige medieideer og løsninger for kundene
  • Utarbeide Norges beste presentasjoner til kundemøter gjennom dyp innsikt om kunde og bransje – skape den gode historien  
  • Delta aktivt i kundeprosesser og kundemøter  
  • Bli en uvurderlig bidragsyter for salgsteamet gjennom pitcher, og utvikle kommersielt gjennomførbare konsepter for å nå salgsmål  
  • Konseptutvikleren jobber i team Motor, men vil også jobbe tett med det øvrige kreative miljøet i FINN 
  • Aktiv deltagelse i kreative forum bestående av andre som jobber med kreativt salg/konseptutvikling i FINN og i Schibsted  
 
 Kvalifikasjoner  
  • Erfaren bruker av Photoshop og andre designverktøy  
  • Erfaring med video og/eller HTML er ønskelig 
  • Høyere relevant utdannelse, minimum bachelor-nivå  
  • Relevant bransjeerfaring, gjerne fra lignende stillinger hos annonsør, medie- eller reklamebyrå  
  • Troverdig diskusjonspartner gjennom et kreativt tankesett med faglig forankring  
  • Uredd og tør å utfordre både selgere og kunder, med et analytisk og dokumentert utgangspunkt
  • Stor interesse for- og kunnskap om markedsføring og kundekommunikasjon  
  • Digital bakgrunn med kompetanse og interesse for alle typer digitale flater og plattformer  
  • Jobber planlagt og strukturert, uten at dette hindrer farten eller kreativiteten  
 
Personlige egenskaper  
  • Høyt tempo  
  • Stilling i et av Norges beste selskaper å jobbe i (Great Place to Work)
  • Et mediekonsern som viser vei og ligger i front internasjonalt  
  • Et miljø preget av høyt prestasjons- og presisjonsnivå  
  • En nøkkelrolle i et team som har god track-record og ambisjoner om å løfte arbeidet ytterligere 
  • En spennende arbeidshverdag 
  • Meget god kantineordning  
  • Konkurransedyktige betingelser og personalgoder 


Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: Snarest