Produktsjef, SENSAI

Produktsjef, SENSAI

Dermanordic er et ledende konsern innen det Nordiske hudpleie- og kosmetikkmarkedet. Hovedkontoret ligger på Billingstad utenfor Oslo. Konsernet ble etablert I 1987 og er i dag markedsleder og det ledende selskapet innen profesjonell hudpleie og make up. Selskapet eies av Christian Ringnes, Henning Nielsen og NSV Invest. Vi distribuerer våre merkevarer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island. Dermanordic er et merkevarehus og dekker i dag følgende kanaler med sin virksomhet; parfymeri, varehus, hudpleiesalong, SPA, apotek, web shops, samt 2 hudpleieskoler. Det inngår totalt 11 internasjonale merkevarer i konsernet: SENSAI, bareMinerals, Buxom, Matis, Elizabeth Arden PRO, Elemis, Deciem, Pharmaskincare, Skinbetter Science, Avene og Aderma. Konsernet omsetter for ca. 340 millioner kroner og har ca. 125 ansatte. Vi har kontorer i Oslo og Stockholm.

Dermanordic er i vekst og vi søker ny produktsjef til  Dermabeauty og merkevaren SENSAI.
Vi er på jakt etter Norges beste markedsfører og kommunikator som skal skape sterke interne relasjoner og bygge et godt forretningsorientert  fundament  blant selskapets forhandlere og leverandører. Produktsjefen vil være totalansvarlig for SENSAI. Produktsjefen blir en nøkkelperson i selskapet, for merkevarens utvikling og posisjon i Norge og en viktig støttespiller for salgsavdelingen i selskapet.
Har du en relevant Bachelor i bunn, har erfaring med og opptatt av salg og merkevarebygging, er digital i din tankegang, erfaring med  SoMe, har interesse for skjønnhet og velvære og ønsker å gjøre en karriere i Nordens største hudpleiekonsern? Da er det deg vi er på jakt etter.  
 

 
Arbeidsoppgaver:
  • Totalansvar for merkevaren SENSAI
  • Selskapets hovedkontakt mot internasjonal merkvareeier, herunder også rapportering av nøkkeltall/utvikling
  • Bygge og vedlikeholde merkevaren i det norske markedet i tett samarbeid med internasjonal merkevareeier
  • Utarbeide markedsplaner og markedsmateriell i tråd med internasjonale retningslinjer
  • Ansvarlig for markedsbudsjett, oppfølging og kostnadskontroll
  • Utarbeide forecasts i samarbeid med innkjøp, logistikk og salg
  • Medieplanlegging og mediekjøp; offline, online, SoMe
  • Oversette og utarbeide presentasjoner, pressemeldinger mm
  • Hovedkontakt mot presse og «influencers»

Krav til utdannelse og kompetanse:
  • Høyskole/universitet; bachelor /master nivå innen marketing/økonomi og eller administrasjon
  • Minimum 1-2 års erfaring med merkevarebygging, god merkevareforståelse.
  • Evne til å forstå samarbeidspartneres forretning/god forretningssans
  • Svært god digital kompetanse og gjerne erfaring med publisering
  • Opptatt av og bruker sosiale medier aktivt, også kommersielt
  • God Officekompetanse
  • God forståelse for og bruker av CRM-systemer
  • Stor fordel med gode skriveferdigheter
  • Svært gode engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig  
 
Personlige egenskaper:
  •  Kommersiell teft
  • Strategisk og forretningsmessig forståelse
  • Analytisk og strukturert
  • Både driv og kontroll
  • Fleksibel med stor arbeidskapasitet
  • Selvgående, proaktiv og initiativrik
  • Flink til å kommunisere
  • Sosial, positiv og glad person

 


Arbeidssted: Billingstad
Søknadsfrist: 21. mai