Plan- og produksjonssjef

Plan- og produksjonssjef

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere. Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalsamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgiver-erklæring. Amedia Distribusjon AS består av 14 distribusjonsselskaper i åtte av 11 fylker. Vi har over 1200 bud som betjener rundt 1100 ruter. Amedia Distribusjon AS er en del av Helthjem-nettverket, som når 85% av alle husstander i Norge. Distribusjon er et satsningsområde i Amedia hvor vekst gjennom egne distributører og Helthjem-nettverket står sentralt.

Vi søker plan- og produksjonssjef som kan levere produksjonplanlegging i verdensklasse

Distribusjon er Amedias nye gull, og vår distribusjonslogistikk er teknologisk i verdensklasse.
Plan- og produksjonssjef er en nyopprettet stilling i tråd med moderniseringen i Amedia Distribusjon AS. Stillingen er en nøkkelrolle og er viktig for at Amedia Distribusjon skal lykkes i sitt kvalitets- og lønnsomhetsarbeid knyttet til produkt- og serviceutviklingen i konsernet. Plan-og produksjonssjef blir ansvarlig for avdelingene; Avdeling Analyse og kvalitet, Avdeling Strategisk produksjonsplanlegging, Avdeling Prosjektledelse samt Leder Driftssenter-natt. Stillingen rapporterer til COO og vil være ansvarlig for å etablere helhetlige rapporteringsrutiner for områder som strategisk produksjonsplanlegging, driftssenter, prosjektavdeling og analyse- og kvalitetsarbeid. 

Vår nye leder vil foruten å lede egne avdelinger arbeide i skjæringspunktet mellom Amedia Distribusjons regioner, andre fagområder i konsernet, andre aviskonsern og eksterne samarbeidspartnere.  
En av plan- og produksjonssjefens viktigste oppgaver blir å sikre like prosesser i autonome regioner samt sørge for kontinuerlig forbedring og produktlønnsomhet.

Vi ønsker oss en tydelig leder som viser vei gjennom beste praksis. Vi ønsker oss en leder med god teoretisk ballast, som ser utfordringene og omsetter dette til operativ handling. Vi jakter en leder med tung logistikk- og IT erfaring som kan vise til vellykkede og relevante prosjektlederarbeid. Det er viktig at vår nye leder er opptatt av og har erfaring med agile metodikker for prosjektgjennomføring.

Er du en leder opptatt av lagspill, en leder som coacher og skaper gode arbeidsvilkår for ansatte og samarbeidspartnere, en leder som «walk the talk»? Er du en leder som er offensiv og ser muligheter der andre ser begrensninger og alltid tenker «beste praksis»? Ser du på deg selv som en moderne leder med god kunnskap om distribusjon og logistikk og har klare tanker om fremtidens distribusjon- og logistikkløsninger?
Vi trenger deg!

Dette blir dine viktigste arbeidsoppgaver som plan- og produksjonssjef i Amedia Distribusjon AS:

  • Lede sentrale avdelinger med ansvar for regionovergripende prosesser og standarder
  • Utvikle, sikre og forvalte kvalitetssikringssystemene for like standarder i Amedia Distribusjon
  • Lede arbeidet med utvikling og implementering av nye rutiner og prosesser i tråd med sentrale føringer
  • Sikre samhandling med andre fagområder i konsernet 
  • Bestiller rolle for system- og IT løsninger
  • Bidra i eller lede regionovergripende prosjekter
  • Sikre gode beslutningsunderlag til regional og sentral ledelse
  • Personalansvar for avdelingsledere i underliggende avdelinger
  • Utvikle en prestasjonskultur og tilrettelegge for tydelige kommunikasjonslinjer knyttet til kontinuerlig forbedringsarbeidet
  • HMS, økonomi og budsjettansvar for eget ansvarsområde
  • Dele sin kompetanse i egen organisasjon og bidra aktivt i ledergruppen
  • Være en viktig ambassadør for Amedia, både internt og eksternt

Vi ser gjerne du har kompetanse om og erfaring med:

  • Høyere utdannelse innen logistikk, IT, ledelse. Masternivå; BI/NHH/ NTNU/Krigsskole el.
  • Minimum 5 års erfaring som leder og prosjektleder, også på strategisk nivå
  • Relevant erfaring innen logistikk- og IT arbeid fra større distribusjonsselskap eller i industrien
  • Operativ LEAN kompetanse el. l
  • Gjerne sertifisert på Prince2, SixSigma eller Black Belt e.l.
  • Erfaren bruker av analyseverktøy
  • God forretning- og økonomisk forståelse
  • Svært god prosessforståelse
  • Erfaring med endringsledelse og organisasjonsutvikling
  • HMS kompetanse og erfaring
  • Digital i din arbeidsform
  • Vant til å sette deg inn i komplekse problemstillinger og omsette dette til forståelig adferd
  • Svært god fremstillingsevne - på norsk og engelsk

Og dette tilbyr vi deg:

Du tilbys en nøkkelstilling i et mediekonsern som tar logistikk og distribusjon på alvor og hvor din funksjon som leder vil sette tydelige spor. Distribusjon er et av konsernets viktigste satsningsområder og vi leverer distribusjonslogistikk i verdensklasse. I Amedia blir du med på et vinnerlag - vi vokser og viser gode resultater. Du kommer til et miljø hvor det er fullt trykk og vi lover at du får mye å gjøre, men hvor vi også er opptatt av å ta vare på hverandre og ha det gøy. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser

Har du lyst til å sette ditt preg på et distribusjonseventyr, tar du  kontakt med vår rekrutteringsrådgiver Magnus Kalleberg i Raadgiverhuset


Arbeidssted: Oslo/Kjeller/Vestby
Søknadsfrist: 06.09.2020