Vil du etablere og lede innholdsteamet i et av Norges best likte selskaper?

Leder Innhold / Content Manager

Felleskjøpet er bondens partner. Vi er Norges ledende og nyskapende leverandør av varer, tjenester og teknologi til landbruket, park & anlegg, og produkter til privatpersoner. En av våre ambisjoner er å skape Nordens beste faghandelsvirksomhet basert på det bonden kan. Vår kunnskap sikrer et rent norsk landbruk med kvalitetsprodukter! Granngården har i Sverige produkter og tjenester til landbruk, skog, hage/uterom, dyrefôr, mm. I Felleskjøpet Agri og i Granngården har vi en kompleks sammensetning av merkevarer, konsepter, produkter og tjenester som tilbys et bredt spekter av til dels overlappende målgrupper. Bonden er både kunde, leverandør og eier. Proffmarkedet er et stadig større satsningsområde, og Felleskjøpet har en stadig større ambisjon om å være forbrukernes faghandel for produkter, tjenester og rådgivning til hage/uterom og kjæledyr. I Sverige har Granngården tatt et godt grep om målgruppen for kjæledyr, hest og hage/uterom og ligger i forkant av Felleskjøpet med utvikling av sin kundeklubb. Vi kan by på spennende arbeidsoppgaver. Alle som jobber hos oss får bruke sin kompetanse, og vil utvikle seg både faglig og personlig. Sammen skal vi jobbe for å sikre en bærekraftig matproduksjon i Norge - i dag og i fremtiden. Felleskjøpet Agri har en omsetning på over 17,3 milliarder og har 3150 ansatte. Vi er et nordisk konsern med over 200 butikker, 11 fabrikker, 42 kornmottak og 40 verksteder. Vi har flere fagstaber i distriktene, og det nye og moderne hovedkontoret ligger på Lillestrøm utenfor Oslo. Felleskjøpet Agri er et samvirke eid av 44 000 bønder. Felleskjøpet trenger mennesker som vil noe mer, og som har det ekstra engasjementet. Bli med oss i det grønne skiftet. Dyrk mulighetene.

Nå søker vi Leder Innhold / Content Manager


Avdelingen for Marked, Kommunikasjon og Digitale kanaler ser et voksende behov for å ta et bedre grep om innholdsproduksjon, optimal spredning, innsamling og bruk av data og å koble selskapets målgrupper tettere til oss via sosiale medier. Leder Innhold vil sitte i ledergruppen i avdelingen Kommunikasjon, Marked og Digitale Kanaler, være leder for teamet for innhold i Felleskjøpet, samt ha et faglig ansvar nordisk som inkluderer teamet i Granngården i Sverige.

Leder for Innhold får ansvar for innholdsstrategien på tvers av selskapet og å lede arbeidet med helhetlig merkevarebyggende og taktisk kommunikasjon, legge til rette for produksjon og nyttiggjørelse av innhold på tvers av kanaler og målgrupper og skape datafangst for taktisk benyttelse i egne kanaler, for Felleskjøpet og EMV. Innholdsteamet har ansvaret for det helhetlige selskapet skal levere for å skape gode kundeopplevelser for alle målgrupper via egne kanaler både analogt og digitalt, gjennom blant annet å bistå Marked, Kommunikasjon/PR, e-handel og HR med å løse deres målsetninger. 

Arbeidsoppgaver

  • Lede team Innhold, bestående av bl.a. produksjonsressurser innen tekst, grafisk, audio/video samt redaktører og taktiske ressurser
  • Sikre utnyttelse av potensiale i sosiale medier og andre eide medier (nettsider, magasiner) samt innholdsformater som native annonser etc
  • Produsere innhold, publisere, optimalisere og monitorere de aktuelle kanaler på vegne av hele selskapet
  • Skrive, forankre og gjennomføre forankret strategi for innhold i egne kanaler
  • Være overordnet ansvarlig for drift av digitale og analoge eide medier (nettsider, magasiner, nyhetsbrev) og sosiale medier på tvers av selskapet
  • Være overordnet kontaktperson for frilansere og produksjonsbyråer
  • Bidra til kompetanseløft i selskapets arbeid med innholdsmarkedsføring
  • Bidra til kompetanseløft og utvikling av teamet som vil fungere som et internt byrå for produksjon av innhold til egne kanaler
  • Bidra til kompetanseløft og utvikling av teamet som sørger for optimal innhenting og bruk av data i egne kanaler, SEM/SEO og annonsering i SOME
  • Som del av ledergruppen i avdelingen bidra til å løfte kompetansen og nivået på leveransene til avdelingen

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse innen marketing/kommunikasjon på Bachelor/Master-nivå
  • Minimum 5-10 års arbeidserfaring innen marketing/kommunikasjon enten fra kunde eller byrå
  • Erfaring med benyttelse av sosiale medier for komplekse merkevarer
  • Erfaring med ledelse av kompetanse-ressurser innen innholdsproduksjon/marketing/kommunikasjon
  • Erfaring med strategisk og operativt arbeid i analoge og digitale kanaler
  • Erfaring med/fra mediebyråer, reklamebyråer og produksjonsbyråer
  • Solid digital erfaring

Personlige egenskaper

  • Lidenskapelig opptatt av hva innholdsmarkedsføring kan bidra med både på merkevarebyggende og taktisk nivå
  • Kundefokusert
  • Analytisk, strategisk og strukturert
  • Stødig leder som blir inspirert og motivert av å utvikle laget
  • Innovatør som tar ansvarlig initiativ, forankrer og iverksetter
  • Beslutningsdyktig og med stor gjennomføringskraft
  • Endringsvillig, mulighetsorientert og positiv
  • Fleksibel og samarbeider godt på tvers

Vi tilbyr

  • En sentral og spennende lederstilling
  • Utvikling av egen kompetanse i et godt arbeidsmiljø
  • Spennende arbeidsoppgaver i et fremtidsrettet selskap med sterke merkevarer
  • Et godt fagmiljø med motiverte og kompetente kolleger
  • Store muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser

Kun elektroniske søknader via vårt rekrutteringsverktøy vil bli behandlet (klikk på "søk på stillingen" på denne siden). Husk å legge ved relevante vedlegg.


Arbeidssted: Lillestrøm
Søknadsfrist: Snarest