Sjelden sjanse i en helt unik bedrift!

Økonomi og administrasjonsleder til Ramme

Petter Olsen har eid Ramme siden 1966 og har vart stedets ideolog, formgiver, planlegger og landskaps- og bygningsarkitekt. Han har bygget stedet opp til et økologisk og kulturelt sentrum. Ramme ligger i Hvitsten, Akershus. Tanken er å formidle lokal kultur og å inspirere til et bærekraftig varig regionalt samfunn. Ramme er i tillegg til sin økologiske landbruksdrift også̊ blitt en kjent kulturinstitusjon med aktiviteter på̊ nasjonalt og internasjonalt nivå̊. Den allsidige økologisk gårdsdriften tok til i 1986. Gårdens produksjon av blant annet kjøtt, egg og grønnsaker forsyner hotellet og stedets to butikker med kortreist økologisk mat. Det nye hotellet med galleri og museum åpnet sommeren 2021, samtidig med gjenåpning av besøksgarden, med gårdsbutikk, kafe, kro og restaurant. Hotelloperatoren Classic Norway drifter hotellet med 42 rom. For ytterligere informasjon se www.ramme.no. Det er totalt ca. 60-70 hel og deltidsansatte på Ramme avhengig av sesong. Økonomiavdelingen er felles for de operative enhetene eid av Petter Olsen og består av to ansatte, med ca. 2 årsverk. Regnskapene føres i Visma, butikkene benytter Susoft som sitt kassasystem, billetter selges via Ticketco.

De siste 40 år har Petter Olsen med lidenskap utviklet Ramme ved å formgi Havlystparken, etablert et allsidig og økologisk gårdsbruk, en stiftelse og et museum, ved å oppføre et hotell og andre særegne bygg som et landsens univers. Fremover ventes det et betydelig besøkstall til alle tilbudene på Ramme. Nå ser vi etter en person som skal lede og utvikle stedets eksisterende økonomi- og administrasjonsavdeling.
Vi søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk leder med erfaring fra drifts og virksomhetsstyring. Du har gode kommunikasjons og samarbeidsevner og er vant til å jobbe med mennesker med ulik bakgrunn, erfaring og kompetanse. Du har høyere økonomisk utdanning, har velutviklet kommersiell forståelse og har et gjennomgående fokus på struktur og orden.

Positiv innstilling og gode kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning for og lykkes i stillingen, og personlig egnethet vil ha avgjørende betydning i ansettelsesprosessen.

Sentrale oppgaver:
  • Budsjettutarbeidelse og resultatrapportering, sammen med periodiske driftsrapporter-og likviditetsprognoser til eier og styrer, samt pålagt ekstern myndighetsrapportering.
  • Budsjett og resultat- og avviks-oppfølging for underliggende virksomheter med avdelinger.
  • Kostnadsstyring og kontroll.
  • Etablering av gode kontrollsystemer og -rutiner for ivaretagelse av virksomhetenes aktiva, leieavtaler og betalingsrutiner.
  • Bidra til økt lønnsomhet, identifisere forbedringsmuligheter og initiere tiltak, oppfølging og utvikling av KPI’er for virksomhetsstyring.
  • Overordnet ansvar for kontakt med revisor, bank, forsikring og ha det faglige ansvar for de tjenester som kjøpes.
  • Etablere retningslinjer og utøvelse av god HR-praksis på tvers av alle de ulike virksomhetene på Ramme.
  • Etablering og vedlikehold av administrative rutiner knyttet til virksomhetene på tvers av selskapsenheter.
Vi tror du har:
  • Høyere utdanning innen økonomi og ledelse.
  • Erfaring fra operativ ledelse, personalansvar og HR-ansvar
  • Kommersiell forståelse for drift og virksomhetsstyring.
  • Sterke samarbeidsegenskaper, påvirkning- og innflytelsesevne.
  • Bransjeerfaring fra reiseliv/destinasjonsutvikling og kulturinteresse, men dette er ingen forutsetning.
  • Evnen til å tenke strategisk, er analytisk og har en god forretningsforståelse.
  • Meget gode norsk og engelsk-kunnskaper.
  • Gode og relevante IT-kunnskaper.
Vi kan tilby en svært spennende, variert og utfordrende stilling i et selskap som er noe helt for seg selv. Du vil få en svært sentral rolle i en svært spennende tid for Ramme, og blir en del av et variert og dedikert kollegialt miljø.
Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser for riktig vedkommende.

Kjenner du at dette kan være noe for deg? Søk direkte via link. Aktuelle kandidater vil bli invitert til intervju fortløpende.
For spørsmål, vennligst ta kontakt med  Trygve Lorentzen i Raadgiverhuset på 959 22 654 eller e-post trygve.lorentzen@raadgiverhuset.no
 
 


Arbeidssted: Hvitsten
Søknadsfrist: Snarest