Sjef annonseprodukter & innovasjon

Sjef annonseprodukter & innovasjon

Aller Media i Norge er et ledende og diversifisert media-, kommunikasjon- g tjenestekonsern med flere selskaper og ca 600 ansatte. Størstedelen av virksomheten vår ligger i media, med selskaper som Dagbladet AS og Dagbladet Pluss AS, samt en solid portefølje av titler i ukepresse- og magasinmarkedet, som Se og Hør, KK og Vi Over 60. Vår digitale posisjon er i verdensklasse, med en bred portefølje av digitale siter. I tillegg er Ahead Group Norway, Norges ledende kommunikasjonshus med en sterk posisjon i attraktive markeder, en del av Aller Media. Innen tjenesteområdet har vi etablert nye og spennende tjenester til forbrukere, blant annet gjennom Lommelegen, Kode24 og Elbil24.

Er du fremoverlent av natur, har et kreativt hode og brenner for ny teknologi? Da kan du være akkurat den vi søker til jobben som Sjef annonseprodukter & innovasjon i Aller Media.

Stillingen rapporterer til kommersiell direktør og inngår i ledergruppen i husets kommersiell business-avdeling. Du vil ha overordnet ansvar for hvordan vi skal jobbe med kommersielle produkter og innovasjon.


I stillingen som leder for annonseprodukter og innovasjon har du hovedansvaret for å ligge i forkant av den kommersielle utviklingen og nye trender – både i det norske markedet og i utlandet.

Du henter inspirasjon og kunnskap fra internasjonale trender og løsninger, og ligger alltid i forkant. Du holder deg oppdatert på nye regulatoriske regler, på eksisterende drift og skaper løsninger med utpreget wow-faktor.

Videre er du er godt kjent med kunde- og mediebyrå-bilde. I stillingen vil du være tett på nettopp kunder og markedet forøvrig, og vi er sikre på at du digger å stå på scenen!

Arbeidsoppgaver:
  • Bidra til å utvikle Aller kommersielt med vedtatte strategier og forretningsmål
  • Personalansvar for avdelingen
  • Gjøre det kompliserte enkelt
  • Skape forståelse, følge opp samarbeidspartnere og prosjektene i avdelingen, samt sørge for riktige prioriteringer
  • Kvalitetssikre leveransene fra avdelingen
  • Sørge for sterke relasjoner til kunder, mediebyråer og samarbeidspartene i markedet
  • Samarbeide med andre tech-miljøer i matrisen, på tvers av alle disipliner og fagmiljøer
Kvalifikasjoner:
  • Ledererfaring er en fordel
  • Bakgrunn innen data, teknologi og innovasjon
  • Erfaring med prosjektledelse, innovasjonsledelse og konseptutvikling
  • Sterk forståelse for kunders utfordringer, mediemarkedet og regulatoriske endringer

Personlige egenskaper:
  • Du er god til å samarbeide og gjennomføre forbedringsprosesser i organisasjoner
  • Du brenner for det komplekse, men gjennomfører det enkelt og videreformidler på en måte som gjør tematikken lettforståelig for andre
  • Du er visjonær; du inspirerer stort og liker å lykkes gjennom andre
  • Du skaper begeistring og engasjement hos kolleger og kunder
  • Du brenner for å formidle fag og kreativitet, og du elsker å være i rampelyset – aller helst på en scene
  • Faglig sterk, innovativ og idérik er betegnelser andre bruker på deg
  • Du har god kommersiell teft, og evner å balansere kreative og inntektsbringende prosesser

Mål og strategi:
  • Data og innovasjon skal være i førersetet på alt vi gjør fremover
  • Avdelingen skal bidra til å styrke matrisen, og sørge for vi ser muligheter tidlig og er i forkant av endringer
  • Posisjonere Aller Media kommersielt ytterligere i markedet


Arbeidssted:Oslo
Søknadsfrist:31.03.2022