Europeisk innkjøper-Jakttilbehør og ammunisjon

Europeisk innkjøper-Jakttilbehør og ammunisjon

XXL er verdens raskest voksende sportskjede. Forretningsideen er enkel: Stort utvalg, kjente merkevarer og XTRA XTRA lave priser! Vi har tatt steget ut i Europa og fortsetter reisen som har gjort oss til Nordens største sportskjede. Derfor trenger vi flere flinke folk med på laget. Er du en av dem?

Innkjøpsfunksjonen i XXL styrkes. Vi søker derfor Europas beste innkjøper for jakttilbehør og ammunisjon, som kan gjøre sporten til en enda bedre opplevelse. Du er en vinnerskalle og opptatt av at rett ammunisjon og riktig utstyr er avgjørende når drømmeviltet skal felles. Du kjenner kategoriene svært godt og bruker mye tid på skytebanen og jakter mer enn en tilmålt høstuke. Du er en tøff forhandler og får det som oftest slik du vil. Vi er på jakt etter en selvstendig og myndig leder med stålkontroll og med stor gjennomslagskraft.

Vil du ha ekte glede av å gi andre det beste utgangspunktet for kjøp av optimalt utsyr til skyttersporten?  Da er det deg vi jakter på.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Utvikle og vedlikeholde kategoriene jakttilbehør og ammunisjon, i alle XXL-land
  • Forhandlings- og avtaleansvar for begge kategoriene samt ansvar for varelager og logistikk
  • For ammunisjonskategorien ligger også ansvaret for import og eksport og tett kontakt med politiet, UD, tollvesen og speditører
  • Utarbeide og vedlikeholde nødvendig statistikk knyttet til kjøpstall, priskontroll, sesongvariasjon mm
  • Kontroll og kvalitetssikring av leverandørfiler, kampanjer, priser og kalkyler
  • Viktig samarbeidspartner og premissleverandør til markedsavdelingen
  • Viktig premissleverandør i strategidiskusjoner knyttet til XXLs utvikling
  • Jobbe etter og utvikle «Beste praksis»
  • Bygge videre på XXLs vinnerkultur

 

Hva gjør stillingen attraktiv:

  • Selvstendig og ansvarsfull stilling i Nordens største sportskjede
  • En del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner
  • Viktig rolle når strategier legges
  • Arbeide med en kategori der du er eksperten
  • Svært dynamisk ledelse i et ungt, levende og hardt arbeidende miljø
  • Konkurransedyktige betingelser

 

Krav til utdannelse, faglig kompetanse, erfaring:

  • Økonomi/logistikk/varehandel (mangelfull formell utdannelse kan kompenseres med svært relevant realkompetanse)
  • Relevant forhandlings- og innkjøpserfaring også med internasjonale leverandører
  • Svært god økonomi- og forretningsforståelse
  • God tallforståelse
  • Resultat- og målorientert
  • Svært gode datakunnskaper, spesielt Excel
  • Stor forståelse og kunnskap om retail/handel og kjededrift
  • Erfaring fra sportsbransjen eller annen relevant bransje
  • Selvstendig, strukturert og opptatt av at små detaljer kan gjøre en stor forskjell
  • God relasjonsbygger internt og eksternt
  • Flink til å kommunisere og samhandle med andre
  • Behersker norsk og engelsk svært godt, både muntlig og skriftlig

 

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig og fatter beslutninger
  • Tar ansvar
  • Høyt tempo
  • Stor arbeidskapasitet
  • Kommersiell
  • Analytisk
  • Målbevisst og viljesterk
  • Svært robust
  • Positiv innstilling
  • Strukturert, god orden og opptatt av detaljer
  • Evner å ha mange baller i luften
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, norsk/engelsk
  • Sosial og tilpasningsdyktig
  • Godt humør

 


Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: Snarest