Key Account Manager

Key Account Manager

I kjelleren i Måndalen startet Lars Wenaas en liten konfeksjonsfabrikk i 1931. Gjennom årene vokste virksomheten, og på 1950-tallet ble det besluttet å fokusere på utvikling og produksjon av arbeidstøy. Wenaas har siden dette skapt en tryggere og mer komfortabel arbeidsdag for industriarbeidere. Selskapet var blant de første til å utvikle og produsere arbeidstøy i Norge, og har utviklet seg fra å være en liten lokalbedrift til å bli en ledende internasjonal leverandør av topp-til-tå sikkerhetsløsninger. Wenaas har hele tiden vært en innovatør i bransjen, med arbeideres behov, komfort og sikkerhet i fokus. Denne formen for direkte innovasjon, kombinert med spesialkompetanse, har brakt mange nye løsninger og produkter til markedet – en ideologi og arbeidsform som fortsatt preger Wenaas.

Sjelden anledning til å jobbe i Norges ledende selskap innen arbeidstøy og uniformer, og med de største kundene i Norge.

Du vil i hovedsak jobbe med Key Account-arbeid mot nye uniformskunder. I dag så leverer Wenaas til mange forskjellige uniformsbrukere som for eksempel Posten, NSB, Kiwi, Politiet, Olav Thon Gruppen m.fl

Ansvarsområder:

  • Utvikle kundeporteføljen ved at kundene blir fulgt opp på en systematisk og strukturert måte i henhold til selskapets oppfølgingsmetodikk
  • Etablere og videreutvikle kunderelasjoner for å styrke bedriftens markedsposisjon, samt å sikre økonomisk vekst
  • Totalansvaret for omsetning og lønnsomhet for egen opparbeidet kundeportefølje. Dette omfatter i stor grad prospektarbeid
  • Sikre en effektiv drift av de inngåtte kontraktene mht. intern og ekstern ressursbruk
  • Arbeide selvstendig og ta egne initiativ for å optimalisere omsetning og lønnsomhet

Kunnskap og erfaring:

  • Relevant utdanning
  • Minimum 5 års relevant salgserfaring fra høyere nivå eller KAM-nivå, gjerne fra bransjen
  • Evne til å utarbeide og gjennomføre kundepresentasjoner på PPT og produktpresentasjoner på profesjonell måte
  • Gode IT-kunnskaper, spesielt innen MS Office
  • Generelt meget god tall- og økonomiforståelse

Personlige egenskaper:

  • Du har en resultatorientert legning og trives godt med nysalg
  • Dine gode samarbeidsegenskaper skaper tillit og du evner å opprettholde og utvikle gode kunderelasjoner over tid
  • Du er en lagspiller som kan jobbe selvstendig og tar tak i ting selv
  • Du liker eget ansvar, men bidrar mer enn gjerne der det trengs
  • Du følger godt med i markedet og har et blikk for gode løsninger og nye ideer
  • Som person er du energisk, positiv, strategisk, analytisk, kundeorientert og målbevisst

Vi tilbyr:

  • En utfordrende jobb i et spennende selskap i vekst
  • En hyggelig arbeidsplass med mange dyktige kollegaer
  • En fremtidsorientert organisasjon med fokus på trivsel, uformell kommunikasjon, kvalitet og vekst
  • Konkurransedyktige betingelser

 


Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: Snarest