Siden 1821 har Opplysningsvesenets fond (OVF) forvaltet prestegårder i Norge. Nå tar en mer enn 200-årig historie slutt, samtidig som en ny historie skyter fart. Stortinget vedtok før sommeren at OVF skal omdannes fra å være et fond, til å bli et statlig eid aksjeselskap.
Fra 1. september heter vi Allstad AS, og er underlagt Nærings- og fiskeridepartementet. Navnet speiler vår tilstedeværelse som grunneier, kultur- og næringsutvikler over hele Norge.
Allstad har 99 ansatte og skal fortsatt forvalte og utvikle eiendom i by og bygd, drive skog- og landbruk, utvikle fornybar energi og ta vare på og formidle prestegårdshistorien. Allstad vil fortsatt skape verdier for felleskapet og har som visjon å bidra til livskraftige lokalsamfunn.
Stillingen tilligger Bygningsseksjonen som har ansvaret for planlegging, prosjektering, forvaltning, drift og vedlikehold av selskapets bygningsmasse. I tillegg har seksjonen ansvaret for forvaltning av forpakterbruk, og oppfølging av utleie ifm. vedlikeholdstiltak, brann og off. pålegg.
Allstad (Tidl Opplysningsvesenets Fond) søker nå en drifts- og vedlikeholdsingeniør til Bygningsseksjonen!
Allstad forvalter alt fra historiske boligbygg til næringsbygg og bedriftshytter, der flere eiendommer har vernestatus og krever spesialkompetanse. Nå er vi i en spennende fase der vi fokuserer på profesjonalisering og bærekraftige løsninger.
I denne stillingen vil du få hovedansvaret for drift og vedlikehold av vår varierte eiendomsportefølje, du vil også¨bidra til å forbedre våre prosesser ved å utnytte teknologi som skaper mer effektive løsninger og reduserer ressursbruken.
Du vil videre få jobbe tverrfaglig og selvstendig med et bredt spekter av oppgaver innen forvaltning, drift og vedlikehold (FDV), og du vil være en viktig ressurs for eiendommer over hele landet, med ansvar for ramme- og serviceavtaler, FDV-systemer, og oppfølging av offentlige pålegg og brannvern. Du får også ansvar for budsjettkontroll, og jobbe planmessig med vedlikeholdsprosjekter.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for support og oppfølging av vårt FDV-system
- Ansvar for oppfølging av off. varsler/pålegg
- Ansvar for kontinuerlig forbedring av drifts- og vedlikeholdsprosesser.
- Sikre at vi overholder gjeldende forskrifter og normer, herunder bla. brannvern og internkontroll
- Ansvar ifm. utleie, herunder utflytting/innflytting, registrering av avvik/tiltak, Vurdere tilstanden på bygninger/bygningsdeler og forberedelse ifm. salg mv.
- Ansvar/oppfølging av ramme-/serviceavtaler knyttet til eiendomsforvaltningen innenfor bl.a. brannvarsling, skadedyr, snøbrøyting, elektroniske dørlåser mv.
- Budsjett og økonomiansvar for egne løpende drifts- og vedlikeholdsprosjekter
- Ansvar for oppgaver knyttet til gjennomføring og oppfølging av ulike løpende investerings- og vedlikeholdsprosjekter
Kvalifikasjonskrav
- Relevant byggteknisk utdannelse på bachelor- eller masternivå, gjerne i kombinasjon med fagbrev innen byggfag
- Det er ønskelig at du har erfaring fra eiendomsdrift, leieboeroppfølging og kontraktsoppfølging
- Gode datakunnskaper, spesielt innenfor M365/Teams og ønskelig med kjennskap til FDVU-systemer
- Interesse for moderne og miljøvennlig drift og vedlikehold av eiendom er en fordel, samt tverrfaglig forståelse og erfaring fra byggebransjen, hvor erfaring med antikvarisk arbeid er en fordel
- Det er ønskelig at du har kunnskap innen relevant regelverk, herunder bl.a. plan- og bygningsloven, byggteknisk forskrift (TEK17), samt byggherreforskriften
- Behersker norsk flytende, både muntlig og skriftlig
- Førerkort klasse B
- Arbeidssted er i Oslo, reisevirksomhet må påregnes.
Personlige egenskaper
- Er løsningsorientert og har høy gjennomføringsevne
- God til å løse problemer, ser det store bildet, tar raskt til deg ny kunnskap, og er i stand til å bruke eksisterende kunnskap på nye måter
- Er positiv og entusiastisk og god til å tilpasse deg endringer
- Har en systematisk, strukturert og planleggende tilnærming i ditt arbeid
- Jobber selvstendig, men også som en del av en faggruppe og deler kunnskap og støtter andre
- Tar initiativ og er fremoverlent, samt viser ansvarlighet gjennom handling og resultatoppnåelse
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og skaper gode relasjoner internt og eksternt
- Du er villig til å bidra ekstra når det kreves
Vi tilbyr
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø i en virksomhet som er under stadig utvikling med et viktig samfunnsoppdrag
- Gode muligheter for faglig utvikling gjennom utfordrende arbeidsoppgaver, og videreutvikling av kompetanse, både gjennom interne opplæringsprogrammer og eksterne kurs, seminarer mv.
- IA-bedrift med gode pensjons- og forsikringsordninger og medlemskap i Statens pensjonskasse
- Fleksitidsordning og hjemmekontorordning
- Gode velferdstilbud med mulighet for trening i arbeidstiden med nyoppusset moderne treningsrom
- Bedriftshytter
- Lønn etter avtale med bakgrunn i kvalifikasjoner og erfaring
I Allstad er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, funksjonsevne og kulturell bakgrunn. Vi bidrar i inkluderingsdugnaden og er med på å realisere regjeringen sitt mål om at 5 prosent av faste nyansatte i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, prøver vi å oppfylle dette så langt det lar seg gjøre. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en kan bli brukt til statistikkformål.
Ønsker du å være med på å forme fremtiden for våre historiske eiendommer? Kontakt Audun Lyche Nordli på 938 59 788 eller audun@raadgiverhuset.no for mer informasjon eller søk direkte på stillingen ved å legge ved CV, vitnemål og attester.
Vi ser frem til å høre fra deg!