Helthjem er Norges raskest voksende logistikkselskap med en stadig større kundeportefølje av nettbutikker og hundretusenvis av fornøyde mottakere. Vi har gått fra 4 millioner i omsetning i start-up året i 2015 til over 690 MNOK i 2023. Denne veksten har fortsatt inn i 2024. Vi har svært ambisiøse vekstmål også fremover og er perfekt posisjonert mot fremtidens retail, med vårt fokus på levering hjem av pakker fra netthandel og frakt mellom privatpersoner av bruktsalg & løsninger for sirkulærøkonomi. Vi trenger enda flere fremoverlente og kompetente personer for å nå våre mål om videre sterk vekst.
Customer Solutions Manager
til Helthjem Netthandel
Som Customer Solutions Manager hos Helthjem får du ansvaret for å sikre effektive og smidige prosesser innen logistikk og kundeløsninger. Rollen er en viktig kobling mellom salg, transport, drift og terminal. Du bidrar til å forbedre og følge opp arbeidsflyter, implementere oppsett og løse problemer proaktivt for å skape best mulig kundeopplevelse. Rollen krever evne til både å lede prosjekter og arbeide hands-on for å nå virksomhetens mål.
Hovedansvaret i rollen:
- Sørge for kvaliteten i våre kundeløsninger innen logistikk på alle våre tre markeder; Norge, Nordic og Global
- Sikre gode transport- og toll-løsninger i tett samarbeid med salg, Customer Success Manager, kjørekontor og toll-partnere
- Kunden er vårt primære fokus og du blir involvert i kundemøter og skreddersøm av løsninger
Viktige oppgaver:
- Skape, implementere og optimalisere prosesser for å støtte våre mål og kundekrav
- Sikre at kvaliteten er god, fra opphenting hos nettbutikk til terminal og retur fra terminal til nettbutikk
- Sikre at nye oppsett for kunder og prosjekter følges opp og forbedres løpende
- Arbeide tett med salgsteamet, transportansvarlige, drift og terminal for å sikre effektiv kommunikasjon og koordinering
- Fungere som en bro mellom interne og eksterne interessenter for å identifisere og løse eventuelle hindringer
- Drive prosjekter fra start til slutt og sikre at tidsfrister og mål oppfylles
- Identifisere og analysere potensielle utfordringer i logistikkjeden og utvikle løsninger
- Bruke data og innsikt for å optimalisere prosesser og ta informerte beslutninger
- Kontinuerlig evaluere prosesser og foreslå forbedringer for å møte kundenes behov og forventninger
Dette vil du like:
- I Helthjem vil du oppleve det beste med å jobbe i et ungt og energisk miljø, med kort vei fra idé til gjennomføring, samtidig som vi har solide eiere i ryggen
- Dette er en viktig rolle i et selskap med store ambisjoner og spennende faglige utfordringer
- Frihet under ansvar og mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag
- Fokus på personlig utvikling, med blant annet egne fagdager, bredt kurstilbud og godt samarbeid med noen av bransjens sterkeste fagmiljøer
- Dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer som er opptatt av å skape et godt arbeidsmiljø
- Motiverende sosiale arrangementer gjennom hele året
- Et godt onboarding-program
- Inkluderende arbeidsmiljø bygget på våre kjerneverdier “SKAL”: Skaperglede, Kunden først, Ambisiøse, Lagspillere
Denne kompetansen ser vi etter:
- Vi fokuserer på effekt og resultater og ønsker oss en ny kollega som drives av utvikling og forbedring
- Tidligere erfaring (minimum3-5 år) fra logistikk, terminaldrift eller netthandel, gjerne hvor tollhåndtering har vært viktig
- Dokumentert erfaring med å lede prosjekter eller initiativ som krever samarbeid på tvers av flere avdelinger
- Sterk problemløsningsevne og erfaring med raskt å løse komplekse problemer
- Har erfaring med å delta i kundemøter og kan gjerne ta Customer Success ansvar for noen kunder
- Trives med høyt tempo i kontakt med kunder, kjørekontoret og i oppsett av gode løsninger
- Evne til å trekke egne konklusjoner basert på komplekse problemstillinger, data og innsikt
- Proaktiv tilnærming og erfaring med å ta egne initiativ for å drive forbedringsprosjekter
- God teknisk kunnskap og erfaring med integrasjoner vil være et pluss
- Utdannelse: Minimum Bachelor innen logistikk, e-handel, økonomi eller tilsvarende
Personlige egenskaper du antagelig kjenner deg igjen i:
- Løsningsorientert og målrettet, med en positiv innstilling til endringer
- Analytisk og innsiktsdrevet
- Sterke kommunikasjonsferdigheter og evne til å samarbeide effektivt med ulike deler av organisasjonen og våre samarbeidspartnere
- Fremstår som svært troverdig i ditt arbeid med å sette opp de gode løsningene for våre kunder
- Evne til å håndtere flere oppgaver samtidig og prioritere effektivt under press
- Resultat og kundeorientert, liker å kommunisere med kunder og se resultater av ditt arbeid
Det er litt av en reise vi er på! Blir du med videre?